torsdag 28 juni 2007

San Pedro La Laguna


<----- Jag pa min vita springare, Estrella. Lugnare hast far man leta efter:)
befinner mig fortfarande i san pedro dar jag trivs alldeles utmarkt. jag rakar dessutom ha passat in stadsfesten som borjade med en stor parad och pagar dessa dagar. ska ga ner och kolla in den ikvall. ar pa bra humor- har ridit idag, genom vackra odlingar av kaffe, avokado, lime, tomater. red genom skogar och angar, fram till en vacker strand dar det var paus for en simtur och en tupplur under skuggan.hade ocksa en trevlig guide som foljde med. En hard snubbe med 10 syskon och 4 barn(han gifte sig nar han var 15) det kandes som man verkligen kunde lita pa honom. fler an en gang hade tydligen folk forsokt lonnmorda honom, men han hade alltid klarat sig. en gang blev han sa forgiftad att han legat som dod i 15 dagar innan han sakta men sakert borjade vakna till liv igen. tydligen ganska vanligt med lonnmord har. man ska inte kaxa med en guatemalian i onodan. men som sagt, en snubbe att lita pa, sa jag anlitade honom till imorgon da jag ska vandra over till nasta by. en promenad som tar ca, 3 timmar. men man maste ha en guide, annars hoppar banditer pa en langst vagen.
ja, jag kan inte klaga. dagens hojdpunkt ar dock att jag idag fatt avbryta min diet och borja ata nagorlunda normalt igen(maste dock fortfarande undvika mjolkprodukter och alkohol). ska skriva ett repotage till veckorevyn: om du vill ga ner obehagligt snabbt i vikt och se ackligt utmarglad ut; ak till guatemala, dra pa dig en magsjuka och borja med oralt dropp:) mina dagar utan ordentlig mat har jag dock forsokt komensera i storsta mojliga man idag. forst falafel pa israelhaket med en efterfoljande chokladsuffle och glass. nu en fransk loksoppa pa ett annat mysigt stalle dar de har bocker man kan lana och gratis filmvisning varje kvall. hade ratt mycket att beratta, men nu hinner jag tyvarr inte mer. men jag aterkommer..kram till er alla. och grattis Doddi till gymnasiet. och grattis Filip(har for mig att du fyller ar nagongang nu i dagarna..)