torsdag 7 juni 2007

förlåt

Jag hade för en gångs skull flyt i mitt skrivande. jag hade koncentration. så ringde pappa. Farfar har drabbats av en hjärnblödning, farmor är helt förtvivlad och pappa sätter sig på första bästa plan till Ungern. Vill inte ens tänka på vad som kommer att hända om farfar inte blir ok. Nej, jag vill inte tänka på det. Han kommer repa sig, som han alltid gör.
Var hemma hos mina föräldrar igår på middag, den slutade som den så ofta gör. Med att jag och min far hamnar i en politisk diskussion och jag blir så upprörd att jag står och skriker på honom. Men jag gick för långt. Jag kallade honom rasist och sverigedemokrat. Det var fel, jag vet ju det men jag blev bara så arg. det var ifs ganska skönt också att skrika av sig lite. Länge sen jag fick ett sådant utbrott. men som sagt, förlåt pappa om du läser det här, det var inte meningen att förolämpa dig så på vägen.
ska skriva klart min uppsats nu, men varför måste folk prata så jävla högt här i datasalen. jag sitter ju med öronproppar på, men det hjälper inte mycket! / arg och frustrerad Gabi