lördag 23 juni 2007

det e stabilt som fan!

idag ska vi utforska stan pa riktigt, har atit en supergod maltid pa en fin resturang. lasange som bara kostade 20 kr. solen skiner, allt ar frid och frojd. de utlovade bilderna kommer, men jag glommer alltid ta med mig sladden. ikvall ska vi nog laga till nagot gott och bara satta oss och njuta pa var takterass, det ni :)

tror det var chuchorros(tror att de hette natt sant) som gjorde oss sjuka. vi deltog i en matlagningskurs pa skolan for 10 quetzales( quetzales och kronor ar lika mycket varda, vilket ar riktigt praktiskt for en ickematimatiker som jag). det ar typ guatemalas nationalratt, fast ja mar illa bara jag tanker pa det. en smet bestaende av lite ackliga ingredienser bland annat en stor klump med ister och valdigt valdigt mycket salt. fragade innan om det var vegetariskt och rektorn sa javisst..men hon raknade val bara kycklingen , de raknar nog inte ister som kott. tankte anda, hm, inte varje dag man har chans att smaka nagot sant, sa jag overgav min vegetarism for en bulle..och da blev det som det blev.