fredag 8 juni 2007

känner mig som en avslagen öl

jag är på depphumör. jag hatar rob. han ville inte ta hand om bella och idag lämnade vi bort henne till hans jobbkompis. eller vi och vi, jag var ju inte ens hemma, så jag kunde inte säga hejdå. jag har irriterat mig på min lilla kisse, men nu när hon är borta känns det tomt, så väldigt tomt. jag hoppas hon överlever juli, sen får jag ju förhoppningsvis se henne igen. men det känns inte tryggt att lämna henne till någon jag aldrig träffat som dessutom har två andra katter hemma, hon hatar ju andra katter. Ska ringa imorgon för att höra hur det går. Bella mot Rob alltså. Ja vet fan om det var så bra byte. han genererar ju inga pengar heller. snarare går jag back. i min dumhet skrev jag för lite hyra..eller hyran är inte för lite, men pengarna räcker knappast till räkningarna. Sen har han börjat möblera här hemma utan att fråga mig. Ställer fram ett fult bord i vardagsrummet som jag haft i garderoben av en anledning och placerar en blomma på det. Någon annan dag hade jag inte brytt mig om en sån skitgrej. Idag gör jag det.
fan vilken jävla skitdag, av så många olika anledningar. ska krypa ner i sängen och försöka drömma om att jag har ett självförtroende. får se om comedyfestivalen imorgon kan få mig på lite bättre humör, fast just nu betvivlar jag det.