onsdag 13 juni 2007

mathias student

klockan är snart 1, och med tanke på att jag la mig 03.30 igår och gick upp nio idag är det väl läge att lägga sig snart, å andra sidan är det ju lite av charmen med sommarlov..att kunna vända på dygnet som man känner för. finns en viss frihetskänsla i det. apropå frihetskänsla smittade den av sig när jag 14.00 beskådade min lillebrors utspring på frans schartaus gymnasium. jag sögs in i nostalgikänslan av att hela livet ligger framför en. vad som helst kan hända och jag kunde tom glädjas åt att jag åker iväg på söndag till en helt oförutsägbar månad. ja, jag har slutat deppa för idag såg jag det; skolan är slut, människor är roliga, det är fint väder och jag jobbar inte på sjukhemmet. nästa gång ska jag nog göra som filip och powerdeppa. som jag har förstått det går det ut på att deppa järnet en timme och sen är det klart.(om ni vill veta hur man powerdeppar så ring filip.)

hemma var det mottagning hela kvällen och det innebar också nostalgi, en skräckblandad förtjusning föras tillbaka 20 år i tiden, med samma människor med samma föräldrar med ända skillnaden att alla är äldre och mer sofistikerade, och att det inte är ett barnkalas som firas utan en student.(alla föräldrar var alltid med på våra barnkalas) men det var som sagt riktigt trevligt att mingla lite och äta massa mat. om det är någon som känner för tårta så har jag fått med mig väldigt många bitar hem som jag inte kommer orka äta upp själv så slå mig en pling och kom över.
oj, nu har det börjat spöregna ute, ska nog passa på att gå och lägga mig, för det är så mycket trevligare att somna in till regnet som slår mot rutan. garanterat hög mysfaktor. godnatt och joesakat!