måndag 4 juni 2007

reklam för diverse

hemma igen. Mätt och skönt avslappnad. Varit på jutsun idag. Det börjar bli så hemmatrevligt att gå dit och även om jag inte känner att jag riktigt har 100% koll på någon teknik överhuvudtaget trivs jag där. Jag tycker verkligen om min tränare. Han utstrålar snällhet och tålamod , det känns som han verkligen är engagerad i att man ska lära sig och han ger inte upp trots att man inte fattat för 10:de gången. Sakta men säkert känns det också som jag går framåt lite oftare än bakåt. Jag är iallafall mindre rädd. Ett tag fick jag prestationsångest varje gång jag gick dit. Jag slutade pga av det. men nu känner jag inte så längre vilket är en stor befrielse och möjligtvis underlättar inlärningen. han har en förmåga att inte få en att känna sig dum och den talangen är mycket värd.

Det var fint väder idag. Undrar hur många nere-dagar man hade kunnat undvika genom att bo i ett land där det är ljust året om. apropå nere och uppe humör så kan jag tipsa om humorfestivalen skrattstock som är nu på lörd. var där förra året och det är faktiskt riktigt sevärt. Har fått mersmak på stand up efter betnér i lördags. Hann ju inte riktigt berätta om det igår, men det var nog bland den bästa stand up föreställning jag sett(inte för att jag sett så många men ändå..:) Det var mycket bättre att se honom i en sammanhängande 2, 5 timmar än att höra honom på sthlm live eller i parlamentet. Han gör samhällskritik med humor. Kan passa på att göra reklam för hans blogg : www.magnusbetner.com Kan även rekommendera hans flickväns blogg. Finns en del läsvärt där. Om porr och prostitution tex. www.sandklef.blogspot.com Något annat jag vill tipsa om (blir mycket reklam idag) är att kolla in Sverige skrattar och ler på Youtube. Det är kul i all sin enkla ironi. Är säker på att iaf Sanna kommer få sig några garv:) Har inte så mycket mer att skriva nu..min hjärna börjar lägga ner för kvällen även om min 5 kr power x rade(vivos egna energidryck:) höll sig fram till nu. Ska upp och tentavakta imorgon. sköna lättförtjänta pengar. kan ju behövas då kassan börjar sina. kram på er alla!