tisdag 10 juli 2007

sitter uttrottad pa ett internet kafe. jag och en annan volontar ska strax ga till hon som haller i hela projektet for att framfora lite val utvalda klagomal. lite nervos. en riktig butchflata med ett hetlevrat temperament(marta blix ar nog fortfarande snappet varre, men lite samma stil pa dem:), ..jag tror jag ibland maste ova mig i att saga ifran. jag kom inte hit for att kanna mig utnyttjad, och aven om projektet hittils har gett mig mycket och varit bra sa ar den har veckan med alla dess festligheter lite for mycket jobb for oss volontarer for att det ska kannas bevamt...

har iallafall fatt ledigt nu pa fredag. Lollos larare har en kompis som kan ta oss och 9 andra upp till Tikal for ett billigare pris. tar 11 timmar dit upp sa vi startar tors eftermiddag..ska bli soft!

annars har det inte hant mycket de senaste tva dagarna. var ute och at med lollos klasskompis fran quebec och hennes franska kille som nyligen kommit hit. hon laser politik sa det blev valdigt roliga disskussioner. tyckte bada var valdigt trevliga, fick dock reda pa idag att hennes kille tydligen ar en riktig idiot. han hade skallt ut henne for att vi hade pratat for lange, han vill inte lata henne traffa andra manniskor, tycker det ar jobbigt att hon har manliga larare och vill att hon ska vanta en manad med att kontakta sin familj efter hemkomst for att de ska kunna vara ensamma. han blev sur for att hon gjorde sig fin nar vi skulle ut och ata. verkar vara en kontrollerande javel. hm. kanske latt att saga for mig, men jag skulle dumpat honom direkt. vad tror han att hon ar? hans agodel?

hela veckan ar det som sagt fest pa skolan, vilket innebar 2 timmar trakiga tacktal idag och massa tavlingar och lekar for barnen hela veckan. inga lektioner och langre dagar. de bjod pa sana ackliga churros idag till lunch som vi lagade till matlagningskursen, holl pa att spy nar jag kande lukten. \
vet inte riktigt vad mer jag ska skriva. kanner mig pa pms humor, sa om jag fortsatter kommer det nog bara bli lite mer gnall, bast att sluta nu istallet:)

har bokat om mitt plan foressten, kommer hem lite tidigare. den 30 juli 19.55 om nagon kanner for att mota mig pa flygplatsen:) ok, det var nog allt for nu. Pia: ska bli kul att se din nya lagenhet! pussar till alla!