torsdag 12 juli 2007

festdag

idag var det fest pa skolan..eller inte riktigt pa skolan utan pa en stor ang i en annan stad dit man skjutsade alla barn i 3 chickenbussar. borjar trottna lite pa alla overentustiaster med standiga flin pa lapparna som tenderar att dras till volontarbranschen, men i ovrigt var det en valdigt trevlig dag! jobbar en annan volontar i min skola, en kvinna i 40 ars aldern som har blivit min"basta van" pa skolan..hon ar asskon och vi kan klaga pa saker ihop. aldersskillnaden kanns inte alls, och jag kan prata med henne som en jamnarig. var och promenerade runt antigua igar och hon berattade om sina och hennes sons upplevelser i amsterdam och utan att saga for mycket far jag intrycket av att hon var en valdigt liberal morsa:) det ar som sagt skont att ha henne pa skolan, for det finns lite for manga nickedockor..

jag tror jag borjat lara mig att saga ifran. men som vanligt ar det en svar avvagning nar det ar vart att ta en konflikt aven om man tycker nagonting ar idiotiskt och nar det ar bast att bara spela med och gora som den andra till lags..lixom bara for att slippa ta diskussionen. efter alla skitjobb jag haft och alla meningslosa saker som folk sagt at mig att gora kom nog den mest puckade igar. jag och tva volontarer till stod sysslolosa och filosoferade men sa tankte vi vara lite artiga trots allt och fragade om vi kunde hjalpa till med nagot.da fick vi varsin sopborste i handen och ombads att sopa marken(marken med jord och stenar) framfor scenen! efter jag garvat min chef 5 min upp i ansiktet stallde jag sopborsten vi kanten och drog darifran. (fordelen med att jobba som volontar ar att man inte behover vara radd att forlora jobbet, bli osams med chefen eller vara radd for en utebliven lonehojning. ) marken blev, for er som blev oroade, anda sopad for de andra tva puckona till volontarer tog varsin sopborste och borjade sopa...sen fick de dock lite problem, for de visste inte nar de var klara, och vad de skulle gora av jorden.

ikvall ska vi upp till Tikal. startar kl. 19 och resan kommer ta 11 timmar pa brokiga landsvagar. det ar tur att jag agnat dagen at dans och fotbollsspel, risken ar stor att jag kommer somna och lycka sova tiden ut. har dock en formaga att vara fruktansvart trott anda tills ja gar och lagger mig da jag helt plotsligt piggnar till.