söndag 12 augusti 2007

visningdax igen..

det är lätt att vänja sig vid att bo själv. Att slippa ta hänsyn är helt ärligt jävligt skönt. Man kan lämna disken, slänga kläderna på hallgolvet när man kommer hem och förlägga städningen när man vill, framförallt slippa städa efter någon annan, det är alltid lättare att se sin egen skit. Nackdelen är att när det kommer oväntat besök så blir det väldigt bråttom att röja upp. Fördelen är att man får en anledning att röja upp. I dessa dagar har jag oväntat besök ganska ofta då det kommer förväntansfulla par för att titta på min lägenhet och kanske kanske vilja byta. Snart kommer det ett nytt. Svårigheten är att jag är ganska kräsen själv. Om man bor på 85 kvm blir det svårt att byta till 19. Helst inte mindre än 23 vill jag ha. Sen får det ju gärna vara inne i stan, och allra helst då på söder. Anledningen är inte att det är så hippt att bo i stan, utan jag helt enkelt inbillar mig att det är mindre ensamt. Folk spontankommer förbi oftare än om man bor ute i tjotahejti. speciellt då om man bor på söder. sen skadar det ju inte att det är nära till allt, billigare för man slipper resor och så är det ju faktiskt jävligt hippt;) (undrar om någon använder ordet hippt längre? tror jag ska återinföra det, det är ju fränt:)

Var på medusa igår. Kära gamla medusa. hatade medusa, varför går vi alltid dit? när det inte är så kul. ifs, är ett svar att det är så dyrt att gå ut i sthlm och det är ett av få ställen med dansgolv som är gratis. hade ifs kul ändå även om förutsättningarna inte var de bästa. Mötte upp johan och alberto och johans syssling. Och sen kom Linda också och vi röjde dansgolvet!. blev sen hemgång och sen kollade jag på film så jag somnade inte förrän vid 6. Sen ringde mamma och ville bada kl. 11, och nu mår jag som jag förtjänar. Ska bli skönt med ett dopp. hoppas paret kan komma snart så jag kan cykla iväg.