fredag 10 augusti 2007

internet är tillbaka:)

äntligen har jag fått internet och med risk för att låta som en tönt utan liv; men fyfan vad skönt! Bredbandsbolaget var snabba för en gångs skull, det tog bara 5 dagar att koppla in det, och jag lyckades med installationen själv:) det var ifs beskrivet för att ett mindre barn ska kunna fatta, men ändå..tyvärr har jag inte riktigt lyckats lista ut hur jag ska göra med routern än, men det blir till senare att klura ut. Har varit med Marion två dagar.Hon har flyttat till en väldigt avundsvärd lägenhet på vindsplan. skitsnygg med diskmaskin och balkong:) praktiska grejer. ska jag nog införskaffa om/när jag flyttar. Vi åt kräftor(som kom på sista plats i dagens test i sthlm city) sen kollade vi på senaste beckfilmen, som inte var sådär jättebra. Skulle egentligen till babasonic, men kände oss inte riktigt pigga på det efter mycket om och men.
idag var jag med mamma i Saltsjöbadens inhängnade bad. Vädret var inte strålande, men det blev desto bättre för oss eftersom vi i princip fick hela stället för oss själva sånär som på en tant som sprang fram och tillbaka stup i kvarten. Det regnade iallafall inte, och vattnet blev skönt..efter ett tag. Var där hela dagen och kände mig grymt avslappnad i kroppen när jag promenerade därifrån. Hann läsa klart "ett öga rött" oxå. Jag vet att jag är lite sen, men kan iallafall tipsa alla er som inte läst den att den är ett trevligt tidsfördriv. Utan tv och utan internet har jag hunnit avverka hela 4 böcker de här två veckorna. en annan bok jag varmt kan rekommendera är Löpgravsvägen av Kari Hotakainen. Grymt rolig och en bra samhällssatir som mycket väl kan appliceras på Stockholms bostadsmarknad. Hur sjukt är det inte att en etta med renoveringsbehov på söder går att sälja för över en miljon? Tur för mäklare att folk är så desperata/lättlurade av att bo på adresser som ger status.