lördag 11 augusti 2007

plommonträd i plommongården

Nu efter två år på denna gård gjorde jag upptäckten! Det finns två stora plommonträd på gården! visserligen heter det plommongården där jag bor, men jag har inte riktigt kopplat förut:)) så nu sitter jag här och framför mig har jag iallafall något som ser ut som ett plommon. Samma färg, samma lukt, något mindre än köpeplommon men enligt en deduktiv slutledning borde det verkligen vara ett plommon. Ska jag våga smaka? ...
haha, det är nog ett plommon, smakade lite surare än de brukar, men helt klart det var ett plommon!
snart kommer Sanna hit. Ska bjuda henne på middag och lite annat. Det var ju trots allt ett tag sen vi sågs. Sen blir det nog utgång. var ett tag sen man var ute och festade i stockholmsnatten och med det här vädret kan det ju inte bli annat än bra!