onsdag 12 september 2007

år 5768

sara messade igår. hej gabi, vill du gå ut och äta på tre indier och sen spela lite gitarr? jag svarade: kommer gärna och klinkar, men i brist på pengar får jag hoppa över resturangen. Då ringer sara. ja, det är ju så att jag fyller år idag och jag har fått massa pengar, så jag vill bjuda dig på resturangen. jag och födelsedagar. inge bra på att komma ihåg. MEN i all pinsamhet jag kände blev jag samtidigt så glad. det var det finaste någon har gjort för mig på länge. vi hade en jättetrevlig kväll, åt en supermåltid så vi knappt kunde stå efteråt. sen tog vi oss hem till hennes nya kollektiv på åsögatan och tränade gitarrspel. Riktigt kul. jag har aldrig riktigt spelat ihop förren igår, men helvete vad roligt det var! hon spelade fiol och jag gitarr, sen spelade hon tvärflöjt och jag gitarr och sen spelade vi gitarr båda två. vår hit blev zumgaligali som vi spelade ungefär 50ggr:) tiden bara flög iväg. sen drog vi till vampyre launge och inmundigade en glassdrink. jag blir alldeles glad när jag tänker på gårdagen. var så trevligt.
ikväll ska jag till uppsala och fira judiskt nyår. Så gott nytt år alla ni som läser det här. ikväll är det enligt den judiska kalendern år 5768. Shana tova!