fredag 21 september 2007

byteshärva

har haft middag med gamla vänner, nu har de gått och tomheten efter att ha haft en middag är påtaglig. från väldigt mycket skratt och prat till...total tystnad. går runt i lägenheten. ska jag ta tag i disken? nej, lämnar till imorgon. ska jag lägga mig? är för pigg. hur jag ska klara att bo själv är en gåta. jag hoppas därför på en lägenhet där människor kan komma förbi och besöka mig ofta. pia följde med och kollade på en tvåa i gröndal idag. vilken lägenhet. skitsnygg, nyrenoverad, stort kök, stort badrum. men den ligger i gröndal. Det passar inte mig. området är bara så jävla fel. kan det kännas rätt? hm. jag vet faktiskt inte. det gör det inte bättre att den ligger intill den väldigt traffikerade södra länken så att man luktar avgaser så fort man öppnar fönstret. Undrar om man vänjer sig vid det..eller om man vågar chansa.

jag behöver intellektuell stimulans tror jag. gå på någon debatt eller lyssna på något väldigt spännande föredrag. jag längtar efter nytänkande och dilemman att lösa. vill inte tänka på lägenheter, hyresgäster och csn-pengar längre. Det är så ute, så 5767. nej, jag börjar faktiskt tröttna på allt som har med boende att göra. rejält. men jag ger inte upp. snart kommer den. Det perfekta bytet. det är bara en tidsfråga.