lördag 1 september 2007

house

fan vilken miss jag gjort! jag skulle ladda ner hela dr house säsongen och nu var nedladdningen klar och jag satte mig till ro för att börja kolla...så har jag istället laddat ner en hel säsong av huset fullt! ni vet, den där gamla åttitalsserien med de sockersöta tvillingarna och moralkakor värre än seven heaven:) f öljde serien ifs slaviskt när ja var yngre, kanske kan bli kul med lite åttitals nostalgi ändå. igår kväll var jag på fest hos nina som flyttat till en båt. skitmysigt. och ganska praktiskt om man vill känna sig full utan att dricka. även om det inte gungar mycket lutar hela hennes rum. ikväll ska jag hem till alex på födelsedagsmiddag. sen kanske till universitetet på pop dakar.

min nya hyresgäst har flyttat in också. han är trevlig även om vi nog står så långt ifrån varandra politiskt det är möjligt. jag finner honom aningens motsägelsefull. han går runt och nynnar på scoutlåten(jag hade en gång en dröm...) och andra klyshiga fredsvisor typ lennons imagen. samtidigt som han beumdrar armén och bush. aja, kan bli intressanta diskussioner om inte annat. tur att det förhoppningsvis inte kommer bli så länge vi bor ihop. stör mig redan på hans fördomsfullhet. var och kollade lägenhet idag och de har kollat min och nu står jag i valet och kvalet. En perfekt etta med det perfekta läget och jag får byta om jag vill. problemet är ju bara hyran. kan klara den men det blir ju verkligen på gränsen och att leva för boendet. vet inte om jag är beredd att uppoffra fritidsaktiviterer och annat för att bo inne i stan. tusan. jobbigt. är lite ovan att vara i situationen då det är jag som måste ge folk nobben eller acceptera. jag och mina lyxproblem:)